top of page
Szukaj

Człowiek vs User

Koncepcja networkingu istnieje od wieków, ale jego nowoczesna forma rozpoczęła się wraz z wynalezieniem komputerów w latach siedemdziesiątych. Od tego czasu postęp technologiczny pozwolił nam połączyć się z większą liczbą osób niż kiedykolwiek wcześniej i stworzyć sieci, które obejmują zarówno przestrzeń fizyczną, jak i wirtualną. Networking pozwala nam na budowanie relacji z innymi, co otwiera możliwości współpracy lub znalezienia nowej pracy.


Ostatnie dwie dekady to wręcz eksplozja sieci internetowych, które ułatwiły wirtualną wymianę informacji na duże odległości za pośrednictwem platform mediów społecznościowych, takich jak LinkedIn, Twitter czy Facebook itp.

Wymiana ta dokonuje się na różnych poziomach, obszarach informacyjnych, uzyskując różne rezultaty.

W kontekście biznesowym najlepiej sprawdza się tutaj LinkedIn.

Umożliwia on profesjonalistom z całego świata nawiązywanie kontaktów bez konieczności fizycznego spotykania się na konferencjach lub targach.


Tyle tylko, że to chyba nie do końca działa tak, jakbyśmy chcieli.

Natura bowiem nie przewidziała istnienia internetu (!)

Rozwój, opierający się na doborze naturalnym, odbywał się w wersji "analogowej".

W każdym człowieku istnieją głęboko zakorzenione fizjologiczne mechanizmy, które wykorzystujemy na co dzień. To dzięki nim orientujemy się w sytuacji, zapobiegamy złym wydarzeniom i wykorzystujemy szanse na dobre.

To te mechanizmy pozwalają nam poznawać nowych ludzi i rozpoznać ich przydatność do osiągania korzyści - swoich bądź wspólnych.



Spotkania na żywo umożliwiają nawiązanie bardziej osobistych i autentycznych relacji z innymi ludźmi. W czasie spotkań networkingowych na żywo jesteśmy w stanie lepiej poznać innych uczestników, przełamać pierwsze bariery i wypracować zaufanie. Dzięki temu jesteśmy w stanie lepiej zrozumieć ich potrzeby i cele, co z kolei ułatwia nawiązanie owocnej współpracy.

Poza tym pozwalają na pełniejsze wykorzystanie komunikacji niewerbalnej, która jest niezwykle ważna w procesie budowania relacji. Widząc reakcje innych ludzi na nasze pomysły i sugestie, jesteśmy w stanie dostosować nasze przekazy do ich potrzeb i oczekiwań. W ten sposób możemy lepiej zrozumieć swoich rozmówców i zbudować z nimi mocniejsze relacje.

Często to właśnie bezpośredni kontakt z innymi ludźmi, jest kluczowy w biznesie.


Cóż zatem ze spotkaniami online?

Networking online również ma swoje zalety, np. jest bardziej skalowalny, pozwala na łatwiejszą komunikację między geograficznie oddalonymi ludźmi i może być bardziej efektywny w przypadku poszukiwania konkretnych informacji lub kontaktów. Ostatecznie wybór rodzaju networkingowego powinien być dostosowany do konkretnych potrzeb i celów, jakie stawiamy sobie w biznesie.



bottom of page